Nalatenschapdossier

Een nalatenschapdossier is een map waarin al uw financiële en administratieve gegevens overzichtelijk zijn vermeld, zoals:
  • nummers van bank- en effectenrekeningen,
  • bank-, creditcard- en winkelpassen,
  • abonnementen en lidmaatschappen,
  • contactgegevens van telecom- en nutsbedrijven,
  • verzekeringen,
  • familiegegevens en contactpersonen,
  • vermogen en bezittingen,
  • automatische incasso's,
  • gegevens van werkgever, pensioen- en uitkeringsinstanties,
  • inlogcodes en wachtwoorden voor het digitale verkeer.
Daarnaast kan in het nalatenschapdossier eventueel ook een codicil of wilsverklaring opgenomen worden. Ook voor praktische zaken, zoals waar liggen belangrijke papieren en wat moet er met uw huisdier(en) gebeuren, is er plaats in het nalatenschapdossier.

Een nalatenschapdossier geeft rust en zorgt er voor dat al uw financiële en administratieve zaken helder en duidelijk in kaart gebracht zijn. Het neemt uw nabestaanden veel zorgen uit handen en het maakt de afwikkeling van uw nalatenschap aanzienlijk eenvoudiger.
Zorg voor wat u nalaat